Monday, November 29, 2010

PGN 4602A - Company Law

law...law...law...
sape pdai law blh ajr ak x??hehe3..dak2 yg nk jd lawyer
mesti pdai kan law ni ...hmm
papepun hebat la diorg...ak ni bila msuk je class law ni
terus ngatuk...
kalo x cye..tye member ak..dialah saksi2 sgala kjadian i2...huhu3
x thu la maslh pe....kdg2 terpk gak ak..tp smpai skrg x
dpt2 jwpnnye...haha3
kdg 2 lecturer bru je bg lecture 10 minit ...ak terus "sunyi sepi"...
tersengguk2...berzikir katakan...haha3...

pepun ak x start lg study nie...dak2 ni dh start dh...
besela..ak ni pemalass..hehe3...
aku ni...bila dh ngadap laptop...mcm2 nak main...
mcm2 nk buka..nak mainla...mcm2la...adoiiiya....
huhu3...date of dating 2/12/2010
de 2 hari ag tuk study....
sempat ke??
tp kan bila dh last paper nie..
cm xde mood je nk study...hmm
tgk sume rmai dh yg balik...
library pun dh lengang dh...
bak kata mira.." habis madu sepah dibuang"...hehe3

pepun wish me luck ok!!!tenkiuz bebeh...:))

sem 5 dah nak smpai penghujungnye...sem depan dh sem 6...
pas 2 dh final year...makk oiii...cptnye msa berlalu...
ase cm bru je duk cni..
cm bdak 1st year je...kih3
tp nk wt cmne...
masa sentiasa mengglkn kita...
sokmo jeles kt kita...
hmm...

anyway, tggl bpe ari je lg nak msuk bln 12...
pas 2 dh msuk tahun baru 2011...
umur pun semakin meningkat...haha3...
2 yg x leh trime sbnrnye...hehe3...

k la..adiosss tayam!!!!





Thursday, November 25, 2010

Fall in love sama mr ais n mr if...


Tbe2 je nk bt entry...tp x thu nk tulis pe..hmm

olredy at library...haha3..

dh 2 mggu kot ak jd " librarian"

haha3...cam pelik n nebeng je kan statement 2....wahaha3...

this time..ngah study mr ais.....

ais?? ais?? aisss la.....aoyooyooo...haha3...

sape nak ais??ais kacang...teh o ais...milo ais...??haha3

sape nak mari sini ye....

kalo nak thu mr ais ni x la macho sgt ( macho mat salleh kt libry ni lg bebb..sgt2 macho) hahaha...

n x la hensem...tppppppp ssh tuk difahami....hmmm...ssh kan nk fhm mr ais ni....

hm..tolong la fahammm dearrrrr.......!!!!!! hehe3

td 2 jam study tp 2 helai kertas pun x abis...haha3...

bkn study...tp duk sembang2 je kerja...haha3....adoiiiiya....sha..sha...shaboya...

tgkkkk!!! bertapa byk main2 kan dr bermain...hehehe3...

yg pasti ak kena dating dgn mr ais ni lusa...27/11...so scariee......

pas 2 date lak dgn mr if 28/11..hmm

doakan aku berjaya yer...dgn dating2 itu...huhu3....wish me luck...

dhla persiapan nk g dating x cukup lg nie....hurmmm....

pepun berusaha n berusaha lg...study n study lg...smpai muntah kottt!!!!hahaha3


to all accounting student 3rd year ~~gud luck ye 4 this paper...jgn koma sudah cm jwb fa4 smlm...haha3...adiossss!!!!!




Wednesday, November 24, 2010

arghhh....

waaaaaarggggggggghhhhhhh............................

stressss + tension....hua2...

td baru pas exam paper fa4...tersgt2 haru biru ku menjawabnye....

x ley jwb lorh....

ssh nak mati soklan 2...hmm

tp cbe bce ayt ni cam best je kan...yg mngbrkan prsaan ku jgk ...hehe3

" hujan lebat seakan meratapi perpisahan kepada pertemuan yg dibina sekian lama..selamat tinggal wahai "FA"..nyata sekali aku tidak serasi denganmu..3 jam bersamamu td amat menyedihkan,menyeramkan dan buat aku lebih stress..semoga keputusanku positif.."

insyaallah...sama2 kita berdoa ye...

haha3..aku ambik dr status fb senior ak...kalo dh thu senyap2 udah...hehe3..

dh 2 paper aku kuciwa...sgt bangat cdey....waaa

mr. audit n mr. fa 4 buat ak tertakut jew....hurmm

paper ma ok la kot...ok kot..kot la? ntah...pape je weh..

pas ni de 3 paper lg menanti...

harap2 ak blh mjwbnye dgn baik...

pepun hari esok tetap menanti....

malam nie ak nk rest dulu...ase kpale ni dh berat bila duk pk ke mr. audit dgn mr fa4...

besela paper 2 hari berturut2...mahu x sakitnyeee....

pe yg pasti mr. ais / mr. if n mrs law ttp menantiku dgn penuh kesabaran...haha3..

aku pasti masanya akan muncul jua...

selamat ketemu ya...ngeh3x...






Thursday, November 18, 2010

Ingin berganti hati....



Satu persatu telah kuhapus
Cerita lalu di antara engkau dan aku
Dua hati ini pernah percaya
Seribu mimpi tanpa ragu tanpa curiga


Ku tak ingin lagi
Menunggu, menanti
Harapan tuk hidupkan cinta yang telah mati
Ku tak ingin coba
Hanya tuk kecewa (Ku telah kecewa)
Lelah ku bersenyum lelah ku bersandiwara
Aku ingin pergi
Dan berganti hati

Satu persatu telah kuhapus
Nada dan lagu yang dulu kucipta untukmu
Rasa yang dulu pernah ada
Kini berdebu terbelenggu dusta dan noda

Kini ku sadari diri ini
Ingin berganti hati
Cinta yang tlah pergi
Harus berganti hati

Harus ku ganti hatiku kini
Ini harus ku ganti
Tak perlu ini lagi harus berganti




serius beb!!! ak suke bangat sama lagu nie...

biar org kata ak jiwang pun...

ada aku kesah??? hehe3...




saLam aidiL aDHa....

...selamat hari raya aidiladha...

...10 zulhijjah 1431 Hijjrah...

...17 november 2010...

...rabu...


"sEmOgE AlLaH mEmIlIh kItA uNtUk mEnGiKuT JeJaK NaBi iBrAhIm A.S DaN KeLuArGaNyA yAnG SaNgGuP BeRkOrBaN aPa sAhAjA dEmI AllAh yAnG TeRcInTa..." (^_^)


menu hari ni : nasi kuning/nasi himpit/nasi minyak

air milo jer...he3..

mlm ni panggang daging...

wohohohohoohhoho...best3x...







Friday, November 5, 2010

Lagenda Budak Setan - Bila Cinta (Female Version)

best dgr lagu ni!!!..ermm...



Gio - Bila Cinta - OST Lagenda Budak Setan (Male- Full Version)

Bila Cinta - Gio (Ost Lagenda Budak Setan)


Bila cinta kini
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu

Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Yang ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Hingga engkau pergi
Tinggalkanku

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hinggaku memilih
Cinta yang fana

Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan

kusebut namamu
disetiap doaku
bangkitkan setiap
kenangan tentangmu
yangku dapat
hanyalah bayangmu

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hinggaku memilih
Cinta yang fana


Uuu…

Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan

.....
Dalam harapan ...uuuu






Senyum - xperlu kata apa2-

tetibe dgr lagu ni ase nak senyum je...nk wat cmne kan...tjuknye pun dh senyum...haha3...senyum itu sedekah...so senyumlah selalu..bkn ssh pun nk senyum kn...hehe3....senyum.... x perlu kata apa2...senyum...x perlu kata apa2...senyum...x perlu kata apa2....:))



jum kita senyummmm!!!!




senyumanlah even hatimu disakiti...hehe3..


sape senyum cm ni??haha3


comel je senyum ni...huhu3


senyum sesuci bayi nie....:))



Lirik Senyum – Malique Ft Najwa


Senyum senyum senyum
Senyum senyum

Verse

Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit

Chorus

Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
tak perlu kata apa-apa
Akhirnya sempurna tiga album pertama
Bunyi macam koleksi hits terbaik orang lama
Dah ku kata ku takkan henti sampai tua bangka
Kalau habis abjad aku rap dengan angka
Satu dua tiga anugerah diterima
Oh itu tahun lepas tahun ini cuma dua
Tersenyum tiap kali kalah dengan Nurhaliza
Ditertawakan oleh anakku Inca Medina
Oh Inca Medina orang secantik nama
Cantik luar cantik dalam cantik macam mama
Hati macam grandmanya anginnya macam papa
Kalau dah merajuk nampak muncung sampai sana
Sebelum jadi drama dah tahu nak buat apa
Nyanyi balik lagu ayat lama ayat mama
Wanita hari ini jaga sensitiviti
Kalau buah hati merajuk boleh cuba ayat ini
Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

Ulang Verse
Ulang Chorus

Ay buai tinggi-tinggi sampai ke puncak awan
Dengan kumulus dan nimbus aku berkawan
Aku bukan rupawan aku bukan jutawan
Tapi aku punya satu senyuman yang menawan
Baru mukadimah nampak macam sudah tertawan
Dengar kata hati perasaan jangan dilawan
Kalau takut mula-mula kita boleh berkawan
Duduk dulu biar ku belanja kopi secawan
Apa rasa sentiasa jadi bahan perhatian
Apa rasa jadi cantik kacuk cina pakistan
Apa rasa jadi seksi suka tak diperhatikan
Apa rasanya terima bertubi-tubi puji-pujian
Tu boleh pun senyum cantiknya gigi
Sepuluh markah penuh seharusnya ku beri
Wanita hari ini harus pepandai puji
Kalau dia jual mahal boleh cuba lagu ini
Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

Ulang Verse
Ulang Chorus
Ulang Verse








Tuesday, November 2, 2010

Asmar@.!!! i loikeee...!!!



wahahahaha....tetibe je aku ase nak cite sal slot Lestary ni....yg pasti ak layann cite nie...hu3...ASMARA kat tv3..setiap selasa..kul 9 mlm....suke bangat seh....ni bru pas tgk...hehe3...tersgt2 suke..huhu3...tgk asmara blh bt pompuan cair wehhhh...huhu3...seyesss..best cte ni...even jd pak sanggup..still baik lg tuh..huhu3..:)) tp part yg plg best bila Asmara ( Shaz jazle ) mula ‘caring’ dan menjaga Zaliya ( Faezah eLai )...dan zaliya dh berbaik dgn sominye...haha3..dgr2 cite ni dh nak abes...13 episod..means 4 episod lg..x sbr nak tgk ending ni...wahaha3...

cite nie mmbtkan ak x berganjak dr depan tv..huhu3...myb krn cite ni de aura kot..hehe3...:))


ni sinopsisnya...( aku rembat kat mana ntah..haha3..)

Drama 13 episod ini mendapat sentuhan kreatif daripada sutradara Heykal Hanafiah dan juga skrip daripada penulis yang tidak asing lagi Sharifah Abu Salem. ASMARA mengisahkan Zaliya (Faezah Elai) yang terlanjur dengan teman lelakinya, Raziq (Nazim Othman) sehingga mengandungkan anak luar nikah.

Bagi menutup malu, ayah Zaliya, Sahlan meminta Malik membenarkan anaknya,Asmara (Shaz Jazle) mengahwini Zaliya kerana Malik pernah berjanji untuk membalas hutang nyawanya. Malik yang tidak mengetahui tentang kehamilan Zaliya telah meminta Asmara menunaikan janjinya kepada bapa Zaliya. Walaupun keberatan dan mengenali perangai buruk Zaliya yang sekolej dengannya, Asmara terpaksa setuju dan melupakan perasaan hatinya dengan rakan baiknya Melati (Faralyna).


time ni kena kahwin...waaa!!!!kesian bangat...hmm


Pada malam pertama perkahwinan, Zaliya telah membongkar rahsianya malah dia juga memberitahu Asmara bahawa mereka hanya perlu berlakon dan akan meneruskan kehidupan masing-masing seperti biasa.

Asmara yang mengetahui cerita sebenar Zaliya merasa tertipu dan marah kerana dijadikan Pak Sanggup oleh bapanya sendiri dek kerana terhutang nyawa. Zaliya pula tidak puas hati kerana dijodohkan dengan Asmara, sering mencari salahAsmara dan meminta diceraikan. Asmara akur dengan permintaan Zaliya dan akan menceraikannya selepas dia melahirkan anak.

Zaliya terpaksa menangguhkan pembelajarannya di kolej kerana kandungannya semakin membesar. Sahlan bimbang jika rakan-rakan perniagaan akan mengetahui tentang Zaliya telah mengurung Zaliya di rumah. Walaupun tidak mencintai Zaliya, Asmara telah bertindak untuk melindunginya dan berpindah keluar daripada rumah Sahlan.

Asmara telah memikul tanggungjawabnya sebagai seorang suami dan berusaha untuk menjaga keperluan harian Zaliya yang sedang sarat mengandung. Zaliya mula berbaik-baik dengan Asmara dan jarang sekali bergaduh dengannya kerana Zaliya banyak bergantung kepada Asmara.

Raziq pula berasa tidak puas hati kerana Zaliya tidak mengugurkan anaknya dan telah merancang sesuatu. Adakah bunga-bunga cinta akan mekar di hati Asmara dan Zaliya? Bagaimana pula dengan nasib Melati?



yuhuhuhuuuuu!!!!!



ost from 6th sense : Menyesal...best!!


yg lain pun best weiii....nak2 Anggun...hehe3

Anggun : Berganti Hati

Syah Badree : Andai itu takdirnya

Ada Band : Surga cinta





p/s: baru nak tangkap feel dgn nk cite ni...pas 2 tetibe ase nak marah org..
adela sorg 2 perangai cam gampang je...sakit hati...
muka je cantik, perangai hanya yg kenal sje yg tahu cm mne ye...
sekian~~
cam raziq lam cite ni...muka je hensem..perangai cam sengal je...mengongg!!
tahan je...blh kawal lg...cool..Insyaallah...:))
...astagfirullahalazim...



...wanita vs. Lelaki...

tetiba rasa nk masukkan entry ni...even copy pun...huhu3...pepun...ada aku kesah kan...hehe3...

salahkah wanita x tahu memasak???

:- bagi akula..mda ni x salah pun...kan memasak boleh belajar dr semasa ke semasa...mda apepun kalo nak...hendak seribu daya..kalo xnak bt la 1 juta alasan pun..dah memg x nak..nk wt cm ne...pokok pangkalnya...niat kita,nawaitu kt..tol x dear???hehehe3....

jum bersama2 kita mmbaca artikel yg ak ambik dr i luv ISLAM.com...

Kalau perempuan tidak boleh memasak, dikutuk dan disuruh belajar. Kalau lelaki tak boleh jadi imam kita kata okay saja.

Jangan diperbesarkan nanti mereka terasa hati.

"Apalah perempuan, tak pandai masak siapa nak kahwin dengan awak!" Begitulah kata rakan sejawat lelaki pada seorang anak dara, juga rakan sejawat kami.

Maka jawaplah si gadis ayu itu yang dia tidak sempat belajar memasak sebab dari kecil tidak digalakkan keluarga sebaliknya di suruh menumpukan perhatian pada pelajaran saja.

Setelah tinggal di asrama, peluang pulang ke rumah terhad dan tidak sempat turun ke dapur membantu ibunya.

''Habis sekarang kenapa tidak belajar?" Tanya sang lelaki lagi dengan penuh semangat.

''Sedang belajarlah ni tetapi selain sibuk dengan kerjaya saya juga sibuk belajar agama, jadi belajar memasak tetap tidak diutamakan!" Begitu jawab si gadis yang membuatkan lelaki tadi menggeleng-geleng kepala.

Baginya tidak sempurna seorang wanita jika tidak tahu memasak. Wanita sepatutnya buat begitu juga.

Syarat utama menjadi suami mesti boleh menjadi imam.

Walau ada yang kata, jika itu syaratnya bermakna makin ramai wanita yang hidup bujang seumur hidup.

Lelaki meletakkan kebolehan wanita di dapur sebagai perkara utama dan ungkapan hendak memikat suami, perlu pikat seleranya sering diguna pakai.

Tidak kiralah jika wanita itu berpelajaran atau berjawatan tinggi dan penyumbang utama kewangan dalam rumahtangganya.

Sekarang bukan asing lagi gaji isteri lebih tinggi daripada suami.

Namun kedudukan suami sebagai raja tidak pernah dilupa walau dia tidak mengambil inisiatif mempelajari ilmu menjadi imam.

Ilmu bermain video game di komputer mereka rasa lebih perlu.

Kalau tidak tahu memasak disuruh belajar dan sesudah belajar perlu handal.

Jika handal bukan setakat masak untuk keluarga sendiri, kalau boleh perlu boleh memasak untuk tiga pasukan bola. Begitulah standard yang telah ditetapkan.

Bolehkah kita meletakkan undang-undang itu kepada lelaki juga? Kalau tidak pandai jadi imam, belajarlah.

Mula-mula jadi imam kepada keluarga sendiri, sudah terror boleh mengimam satu taman perumahan juga.

"Sibuk suruh kita handal memasak, mereka tu bolehkah jadi imam?" Dengus teman wanita yang lain.

Betul juga ya? Berapa kerat lelaki yang menjadikan sembahyang jemaah di rumah bersama anak isteri sebagai agenda utama, selain keperluan memenuhi pelbagai seleranya?

Maka bertanyalah wanita kini kepada beberapa lelaki tentang kebolehan yang satu ini.

Ternyata ramai yang menjawab tidak confident menjadi imam sebab takut bacaan al-Fatihah tidak sempurna, salah tajwid atau pun dia merasakan isterinya lebih handal.

Ada yang kata lebih elok dia dan isteri sembahyang sendiri-sendiri.

Ada juga menjawab, rasa kelakar pula apabila dirinya yang rugged menjadi imam.

Isu ini sepatutnya kita beratkan sepertimana masyarakat memberatkan wanita perlu pandai memasak jika mahu bersuami.

Lelaki juga harus boleh menjadi imam supaya kewibawaan mereka sebagai ketua keluarga tidak goyah atau menjadi mangsa 'queen control'.

Kalau tidak pandai, belajarlah sekarang. Jika wanita disuruh belajar, apa salahnya lelaki!


p/s : pepun..wanita n lelaki mmpunyai tanggungjawab masing2...sama2 kena sedarlah akan tggjwb2 itu...huhu3..:))


masih dibuaii mimpi....??

asal aku cam ni nie....knpe??mengapa.??ak pon x thu kenapa...haha3..

1. ari ni dh 2 Nov...12 days to go for 1st paper..management accounting(MA3).huhu3...study 0.0o%..haha3..pe nak jd..

2. bunyinye simple je ma ni tp nak jwb soalannya...makkk oiiiii...sbr jela...haha3..pe nak jd kn..haha3..

3. skrg musim hujan...tersgt2 la best tuk menghabiskan masa dgn tdo..hmm..pe nak jd...

4. maka tersgt2 la mls tuk menstudy...byk menstado je...wakakah2...pe nak jadi..

5. bila musim hujan...keinginan tuk makan 2 meningkat ye kwn2...haha2..pe la nak jd kn...

6. musim hujan ni...tersgt2 mls nk mandi....air sjuk gler beb..pagi2 nak mandi cam mandi ais...sesgt2 sjukk...terketar2...so makanya kemalasan tuk mandi 2 meningkat la...dpt jimat air...1 kali sehari je mandi...7 kali seminggu je...haha3...pe nak jd la kan???

7. 2,3 dah hujan x berhenti...nasib x banjir umah aku..huhu3..tp best gak kan kalo bjir..leh main air...jeles tgk org main air bah...bestttnye...huhu3...sekali lg pe nak jd niii??hehe3...

8. ari ni dah nampak sinar sang suria...panas dah skit...kain kalo jemur..kering kot..huhu3...masalahnye skrg kain x jemur lagi...wahaha3..pe nak jadila...kihkih3

9. menyesalnye x bawak blik buku...sesgt2 menyesal.....waaaaaaaaa....tulun2..huhu3...andai ak leh terbang...nak je terbang g ambik buku...huhu3..bajet nak study la konon...wahaha3...at least bwk blik gak kan...ni hampeh...1 buku pon x bwk blikkk...hmm...pe nak jadi dgn ak ni...menyesal dulu pendapatan nyesal xdok gunanya...hmm...ingt plak time2 cm gini pepatah 2...bt ak cdey je...hmmm..:((

10. malasnye nak blik umah sewa...tp kena blik jgk...tp x thu ble...tp tp tp cm 2 la...haha2...amat x bg aku blik...tp nk wt cm ne...kena teruskan perjuangan nie hingga akhirnya...hingga ak dpt mengenggam ijajah....cewahh ayattt memg x leh blah r...huhu3...pe nak jd..huhu3


p/s : dun't try this againn!!!dont...dontt...donttt....hehe3..
jdla manusia yeee...haha3