Saturday, April 30, 2011

Kakak borek adik rintik....




sekarang mau cite pasal boy kecik ni plak...huhu3...


budak ni kecik jew...x cukup makan...haha3



ni gambr lama..time die gemuk..sekarang dah kurus keding...


Semalam balik umah...

adik aku "amat"
kata cam ni kat aku...

"nama saye Muhammad Aidil Zaquan b. Mat Rifin
umur saye 5 tahun
saye sekolah tadika kemas petai bubus atas
nama ayah saye Mat Rifin bin Muda
nama emak saye Ashemah bt. abd. Ghani
cita2 besar saya nak jadi ASKAR /BOMBA
bilangan adik beradik saya 7 orang
saye anak ke 7..."

pas 2 aku tanya, cikgu ajar pe lg kat sekolah...

"amat" pun baca depan aku...
kunun2 hebat la tuh...haha3...

a-ayam
b-bola
c-cawan
d-daun
e-epal
f-feri
g-gasing
h-harimau
i-ikan
j-jambu
k-katak
l-loryy
m-manggis
n-nenas
o-oren
p-payung
q-quran
r-roti
s-semut
t-tebu
u-ularr
v-van
w-wau
x-x-tray
y-yoyo
z-zirafah

pas 2 de lagi...
lawak seyh..

ba bu = baju...hahaha3
pas 2 bila suh eja baju...dia kate plak 'seluar' bila plak nak eja...hahaha
ba bi = yg ni tahu...aku mls nk sebut....
kalo ajar...ba.. ju...= die sebut babi...
sengal tol...haha3
be be be....= beg ye kawan2...haha3

tapi aku tetap bangga dengan adik aku ni..
even x sempurna cam budak2 lain...
tapi die tetap semangat nak g sekolah..
sedey la plak...
mcm2 dia lalui dari kecik lagi...
semangat dikkk!!!!

dulu, time awl2 masuk sekolah...
sokmo nangis nak g sekolah...
macam2 alasan dibuatnya untuk x mo g sekolah...
macam2 kena pujuk...
dulu balik je sekolah mesti janji kena p kedai
beli 2 bukan sikit...
rm 5 paling minimum...
mane nak cari duit beb...
kalo seminggu rm25...
gler botak kepala ayah aku...

tapi sekarang...
alhamdullilah...dah 4 bulan sekolah...
macam2 dah pandai...
harap2 berkekalan...insyaallah...
sekarang g sekolah awal lg u...huhu3...
semangat tu ade..gud2...


hehe3...2 je nak cerite sebenarnya...

itu la die budak kecik tuh...ish3x...sangat3 la buas...huhu3



No comments:

Post a Comment