Wednesday, August 17, 2011

17 ramadan in K.E.N.A.N.G.A.N



Tatkala umat Islam sedang berkira2 nak menyambut aidilfitri...
sesungguhnya sudah tercatat di Luz Mahfuz bahawa sesuatu
yang tertulis pasti akan terjadi...
tiada yang menyangka perkara ini akan berlaku
kira2 5 tahun yg lalu...
mengikut perkiraan tahun Islam...
ni tahun ke 5 tahun perkara yg menyedihkan ini berlaku
sesungguhnya jodoh,ajal dan maut ALLAH yg tentukan...

siapa yang menyangka kedua-dua arwah tok aku pergi
mengadap Ilahi pada hari yang sama..
17 ramadan ( Hari Nuzul Quran )
sebelah mak ( selepas sahur) dan sebelah ayah ( time nak berbuka )
x dapat aku nak gambarkan...
kehilangan orang yg aku sayang dalam sekelip mata...
serius wei...sekarang bila time raya jer..
sayu je rasa hati...teringat akan kenangan2 dulu..
sekarang kedua2 tok dan toki semua dah xde...

yang pasti aku terkilan...
sebab banyak benda tok(belah mak) aku korbankan untuk aku...
aku ingat lagi time aku sakit dulu...
time tu kalo x silap aku darjah 2 n ++...
bila aku masuk je hospital...
malam2 pasti tok aku yang jaga...
bayangkan aku duk hospital 1 bulan kot...
petang2 cm gitu la tok aku datang hospital sbb nak jaga aku time malam ...
pas 2 pagi2 dah balik tuk g menjual plak...
tok aku jenis yang x duduk diam...
mesti ade je menda yg die nak buat...

seyes wei..aku x sempat nak balas jasa die...
cdey sangat!!! T__T
yg aku ingat aku sempat jaga die 1 malam je kat hospital..
sbb time tuh aku nak SPM..
sibuk nak exam lagi...

aku ingat lagi ape yang die nasihat kat aku...
die kate die suh aku blajar sungguh2...
nak aku ade umah besar, kete besar...
tapi yang paling cdey bila arwah kate...
x tahu sempat ke x nak tengok bila aku dah besar nanti
aku ade rumah besar..kereta besar...
bila aku ingat2 balik..
cdey wei...sangat!

beberapa hari sebelum menghembuskan nafas terakhir...
tok aku ade mintak baju raya warna putih kat mak aku...
die kata die nak full putih...
masa tu xde sape yg sgka kan...
yg tu sbnrnye petunjuk...
tapi bila tok dah xde...
semua tu jadi kenangan..
kenangan yg x bisa aku lupakan sampai bila2...
tersangat byk memori bersama sbb tok aku yg sebelah mak ni
tinggal dekat je dekat umah...

2 tahun lepas tu..akak aku yang sulung plak yang pergi....
tahun nie masuk tahun ke 3 die pergi..

tersangat rindu semuanya....
kadang2 entahlah...
sesungguhnya kita kena redha atas ape yang berlaku...
dariNYA kita datang, kepadaNYA jua kita kembali...

AL-FATIHAH
SEMOGA MEREKA DITEMPATKAN DI KALANGAN ORANG YANG BERIMAN
AMIN...


SENIK @MIDAH BT IBRAHIM
CHIK BT MOHD
NORHAZIELA BT MAT RIFIN

dalam kenangan...


* tok=nenek
* toki= datuk










17 08 11
17 ramadan
SELASA

* orang ganu cuti weyh!


No comments:

Post a Comment